Happy easter!

Då var påsken över och jag överlevde, hade ju senapsill med mig hemifrån:P Idag har jag följt med min familj på påskmiddag. Vi var hos en av min hostmums brödrar här i Princeton och hennes släkt är helt enorm! Hon har åtta syskon och idag var väll hälften av släkten där så ca 35pers! Totalt är de 27kusiner, sjukt!  Men det var väldigt trevligt och de flesta var intresserade och frågade om Sverige.  Barnen hade en stor så kallad "egghunt" precis som vi letar efter påskägg. Men det funkar inte riktigt lika dant, här letar dem efter flera små ägg, istället för ett stort.

Det har också något som kallas för easterbasket här, som jag inte hade någon aning om vad det var. Det är en korg med små presenter och godis som barnen fick. Även jag fick en egen easterbasket:) Den innehöll godis en, yankees t-shirt och Swedish fish? Om ni har hört talas om det haha, det är malaco fisken!

I lördags var jag i ett regnigt Manhattan och gick och gick och tillslut tog vi en cab! Vi gjorde inget speciellt bara kollade runt lite i affärer och shoppade lite:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0