Niagara falls, one of seven wonders?

I

I helgen besökte jag och en drös med tyskar och två fransysskor  Nigara fallen. Det var en lång bussresa ditt, ca sex timmar.  Men jag måste säga att jag blev besviken trodde att det skulle var större än vad det var. Men visst var det fint, men inte riktigt vad jag väntat mig. Jag hade tänkt mig ett enormt böljande vattenfall. Men istället var det tre lite mindre vattenfall, kändes lite som en turistfälla faktist! Kanske var mina förväntningar högre pågrund av att jag trodde att Niagara falls var ett av det sju underverken. Men nu efter lite research vet jag att det inte tillhör det sju wonders, och jag förstår varför. Påvägen hem från Niagara fallen, så försökte vår kinesiska guide Fai underhålla oss genom sing a song för hela bussen, och det gjorde hon på kinesiska. Därefter ville hon ha frivilliga som kunde sjunga en sång från respektive land. Så upp kom två indier och sjöng en indisk sång. Därefter var det ingen som riktigt hade modet att gå fram och sjunga i micken för hela bussen. Då tänkte jag att fick ta mitt ansvar som ända svensk på bussen att repesentera Sverige. Så jag gick fram och sjöng National sången och det blev uppskattat. Fick till och med komplimanger om min sångröst, de ni! haha

Idag var här strålande solsken och ca 30grader eller 95fahrenheit som det säger här. Det är lite förrvirrande, allting tvärtom här, förstår inte detta! När mitt yngsta barn kom hem, så åkte vi och till en av hans kompisar som bor i samma negihborhood. De hade precis byggt klart sin pool och det var bara helt underbart! Kändes verkligen som en sommardag och än är det bara april!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah du är inte klok jag hade fan dött om jag suttit med i den bussen och du sjungt nationalsången !!!!

2009-04-30 @ 14:32:57
URL: http://anna-nyman.blogspot.com
Postat av: i huvudet på thåström - usa 09

nina!! hur går de för dig?? har du hittat en familj ännu?? pusskram <3

2009-05-14 @ 14:38:41
URL: http://yellowladie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0