Thunderstorm!

Hej! Det var ett tag sedan sist och jag har faktist dåligt samvete för att jag skriver så sällan! Det var en vecka sen sist tror jag, och mycket har hänt sedan dess. Tro det eller ej så var jag faktist på fest i fredags kväll. Det var en hemmafest eller man kanske ska kalla det lokalfest som arrangerades av tyska simens killar. Förutom massa tyskar var där en drös med killar från puerto rico och såklart en massa au pairer. Så inga amerikanare överhuvudtaget, till min besvikelse, tror inte att det är så intresserade av att umgås med oss immigranter. Jag vet egentligen inte vad jag hade för förväntningar på den här tillställningen. Men jag blev besviken, det var som att flyttas tillbaka 4år i tiden. Då man var för ung för att dricka alkohol och gå på krogen. Och istället fick välja dessa hemmafester som alltid spårade ut av någon anledning. Vilket även denna fest gjorde vid tre tiden, då polisen kom för att festen var för högljud. De hade tydligen blockerat utgången och kollat leg på alla, så man inte var omyndig (alltså inte under 21). Med andra ord jävla tur att jag åkte hem vid t våtiden!

På lördagen gick jag upp efter 5 timmars sömn, då var klockan åtta. Då var det dags att sätta sig på tåget in till New york city. Där vi hade au pair träff, med  au pairer från hela New jersey. De hade organiserat en treasure hunt (skattjakt), så vi skulle hitta olika saker som t.ex. kina meny, flyers mm och svara på frågor om New york city. Mitt lag vann och vi vann varsitt presentkort på ett cáfe. Efter skattjakten var vi fria, till att göra vad vi ville.  Så vi köpte lunch och satte oss i bryant park, det är en stor park bakom New yorks public library, jättemysigt! Efter det gick vi in och kollade i detta gamla fina bibliotek, kommer lägga ut bilder senare så ni får se! Därefter gick vi såklart på fifth avenue och jag shoppade ett par regnstövlar (bra investering för det regnar tydligen mycket här i april!) och ett par gladiator sandaler. Shopping börjar kännas som en drog för mig, inte bra alls. Jag tror att det beror på att kläder och skor är så mycket billigare här än hemma i Sverige. Så varje gång man handlar något så känns det som ett fynd, eftersom man jämför vad det skulle kostat hemma.





Kommentarer
Postat av: i huvudet på thåström - usa 09

varm choklad med grädde på smakar MUMS nina!!!

2009-04-23 @ 04:50:19
URL: http://yellowladie.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej igen, ser där, jag lyckades faktiskt hitta din blogg :) vet du vad jag precis märkte? Det står att du är 21 här, har du sett det?

Aja, jag håller tummarna för att du får tillbaks passet nu imorn iaf :)

2009-04-24 @ 05:52:40
URL: http://angelicamagito.blogg.se/
Postat av: i huvudet på thåström - usa 09

ninaaa, du får uppdatera oftare så att ja vet att du lever! daaa

2009-04-26 @ 04:37:41
URL: http://yellowladie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0