Ett år sen bal och student..

Det känns overkligt att det gått ett år sedan balen och studenten. Idag på dagen vart ett år sedan balen, och jag minns det som igår. Det var något magiskt över den dagen och jag kände mig verkligen lycklig! Nu när man tittar tillbaka på året har det gått snabbt. Önskar att man fick göra om allt igen balen och studenten.. det är verkligen något speciellt. Så vad har jag lyckats att åstadkomma under mitt första år i "vuxenlivet"

Flytta hem från växjö- och hem till päronen igen
- Jobbat på Unilever i 1månad- Har nog aldrig haft så ont i kroppen som efter detta jobbet
- Jobbat på Godisprinsen i 5månader- Fyllt på lösgodis på maxi, runt hela skåneland
- Flyttat till Usa- Bodde i Princeton 2månader och nu nyligen flyttat till San Francisco

Jag minns att jag kände ångestkänslor mot att ta studenten, det var liksom ett steg ut i ovissheten. Skolans Trygghet som man hade haft hela sitt liv var slut. Helt plötsligt var det upp till var och en att göra sina val, ta sitt ansvar, satsa på något, bli någonting! Jag kände pressen och ångesten kom smygande..

Ett år senare sitter jag här på andra sidan jordklotet i mitt nya hem hos min nya familj. Känns lite ensamt ibland, men det hör till. Tror att det är bra att göra någonting på egen hand helt oberoende av någon annan. Man har liksom bara sig själv att luta sig tillbaka mot och det gör en starkare med tiden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0