Californiacation

Jaha då har skrivarlusten kommit tillbaka igen, det händer ju inte så ofta så det gäller ju att passa på! Jaha vad har hänt sen sist då?! Jo spenderade en underbar helg i Clearlake med scandinaviska klubben, var jättehärligt! Perfekt väder och sköna människor, kan inte bli bättre! Jag lärde mig dessutom att åka vattenskidor, det var faktist inte så svårt som jag trodde. När man väll kommit upp på skidorna är det som vanliga skidor, verkligen något av det roligaste jag gjort, så det rekommenderar jag. Jag provade även wakeboard, fast att jag vet att bräder inte e min grej. Stog kanske på vattnet i tre sekunder å sen trilla jag å så gjorde jag ett antal gånger, tills jag tappade tålamodet. Så jag har konstaterat ännu en gång att jag ska hålla mig till skidor. När jag testade snowboard en gång, kom jag inte ens upp för liften, hopplöst fall!

Förra helgen upplevde jag något så genuint amerikanskt..ja vadå? American fotball! Bor precis granne med Stadiumen, som rymer 72 000 människor. Och nu snackar vi bara college nivå, då kan ni tänka er hur stort fotball är! Hemma på HIF hemarena Olympia ryms det ju bara 13 000? Tog ett tag innan jag förstod vad det hela gick ut på. Tur att jag hade med min amerikanska vänn Jason, annars hade jag suttit som ett frågetecken i två timmar. Trodde faktist att det skulla vara mer action i spelet än vad det är. Det hinner knappt bli något spel förrens det brottar ner varandra och får börja om från början igen och så håller det på i tre timmar! Försökte förklara det för jason, att det var lite segt och skulle vara bra med lite mer action som i soccer. Men han höll inte riktigt med mig, han såg ingen mening i att det skulle vara mer spel det blir ju ändå bara så få mål. Aja blev faktist biten av det, jävla stäming och jag vill defintivt gå igen!

På Lördag börjar jag min Film acting class på San francisco Filmskola, ska bli intressant haha. Gillar ju att spela apa, men vete fan hur det går på engelska? we´ll see!






Kommentarer
Postat av: johanna

fina bilder, gilalr din blogg! :) kramkram

2009-10-03 @ 07:30:19
URL: http://strandpinglan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0