TRE MÅNADER!

Hej!
Kände att det var dags att upptatera bloggen var ju bara två månader sedan haha, men kan i princip bara skriva när lusten faller på. Har ju hänt en del sedan sist! I slutet av November var det "Thanksgiving" en amerikansk högtid som faktist inte har något med religon att göra. Det går ut på att familj och vänner samlas äter god mat bland annat kalkon. Ja man njuter av varandras sällskap och tänker på vad man är tacksam för. Vi borde också införa något sådant i Sverige, känns som det ofta handlar om vad man inte är nöjd med inte tvärtom! Iaf min värdfamilj åkte iväg till Santa Barbara under thanksgiving, och jag kunde inte följa med för det hade ingen plats för mig. Men som tur var fick jag en inbjudan av Paris till hans familj. Så vi åkte upp till Santa rosa, ca en timme härifrån. Det var jag och fyra andra svenska utbytesstudenter som blivit medbjudna! Det var mycket trevligt sällskap och jag är glad att jag fick uppleva denna amerikanska högtid.

Sen kom julen smygande först var jag lite nervös, för det var första gången jag inte firade med min egen familj. Men det blev faktist ganska lyckat, vi hade julmiddag här hemma med ca 25personer. Eftersom mina värdföreldrar har scandinaviskt påbrå så vart det mycket svenskt på julbordet! Men någon skinka blev det inte, så det var en besvikelse haha.

Nyår firade vi i San Francisco, vi åt middag hos en tjej som bor i SF och sedan gick vi ut och festade! nog om det!

Sitter här och planerar inför mina kommande resor,m i början av mars ska jag och Emelie till Cancun, Mexiko under springbreak! Det kommer nog bli ganska galet eftersom alla collegestudenter kommer ha lov, så det kmr vara hajlajf där nere! Efter Mexiko kommer jag åka tillbaka jobba mina två sista veckor, fylla 21 och åka till Las Vegas! Känner mig sjukt taggad, ska bli jättekul att komma hem och träffa alla!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0